sultanpapagani.gen.tr
Sultan Papağanı

Ana Sayfa | Soru Cevaplar | Yeni Makale Ekle | En Son Yapılan Yorumlar











Sultan Papağanı yorumları

Sultan Papağanı Hakkında Yorum Yapılmıştır


Umut

Kusum un yasini bilmek istiyom ve cinsiyetini napabilirim

015-8.-31

Kullanıcı oyu: 4,5

talet uğraş

türlerini anlatırken cinslerini anlatmışsınız. türleri:1) LUTİNO SULTAN PAPAĞANI:

Beyaz renkli olup, yanağında turuncu beneği olan cinstir. Sarı pigmentleri de bulunur. Ayakları pembe renktedir. Renklerine bakılarak cinsiyet ayırımı yapmak çok zordur..
[Resim: 34ozqc1.jpg]



2) CINNAMON

Cinnamonlar isimleri kahverengimsi gri renginden alır. Kanatlarının kenarlarında beyaz şeritler vardır. Cinsiyetlerini yüzlerinin renginden anlamak mümkündür. Erkeklerin yüzleri açık renk olur.
[Resim: 34e3qk6.jpg]



3) NORMAL GREY

Diğer Tüm mutasyonların atası olarak görülür. Olgun dişi ile erkeği yüz renklerinden ayırmak mümkündür. yavru iken hem dişi hem erkek dişi gibi gözükür. Ama olgunlaştıkça erkeğin yüz rengi açılır.
[Resim: 29ys2zp.jpg]



4) PEARL

Kanatlarda, ensede, sırtta taneler vardır. Tonlara göre sarı ve altın pearl diye adlandırılır. White face olan pearl sultanlar, gümüş pearl diye de isimlendirilir. Erkek pearl sultanlar olgunlaştıklarında renk değiştirir.
[Resim: xnultt.jpg]



5) PIED

Gövde renk tonu beyaz ve sarı renkler arasında arasında olup kanatlarda simetri derecesinde koyu renk işaretler vardır. 3 çeşidi vardır. Light pied (daha çok gri ve tarçın renkler hakimdir. vücutta sarılık azdır) , heavy pied (Vücüdunda daha çok sarı renk hakimdir, işaretler azdır), clear pied (daha çok lutino ile karıştırılan bu sultanlarda, işaret yok denecek kadar azdır. Koyu renk ayaklarından pied oldukları anlaşılır)
[Resim: 2z7hi5u.jpg]



6) WHITE FACE

Gri ve beyaz renklerde olup, yanağında beneği yoktur. Erkekler white face sultan olgunlaştığında yüzü beyaz döner...

015-8.-24

Kullanıcı oyu: 4,5

eren kutluhan kayhan

Arkadaşlar kuşum ıssırıyor elimi kanatıyor vede alışşmıyor neler yapabilirim

015-8.-20

Kullanıcı oyu: 4,5

zeynep algün

onu petshoptan alınca kafese nasıl sokucam

015-8.-02

Kullanıcı oyu: 4,5

sinem

sultan papağanım bugün ishal oldu dışkısını sulu yapıyo çok korkuyorum bişey olucak diy ishilinin durması için napabilirim

015-7.-28

Kullanıcı oyu: 4,5

mehmet

ben sultan papaganı aldım bir hafta oldu degişik ıslık türleri ögrettim çok eglenceli

015-7.-28

Kullanıcı oyu: 4,5

sıla

bizim sultan papanımız hiç konuşmuyor ama çok tatlı

015-7.-16

Kullanıcı oyu: 4,5

kübra nur

sultan papağanıma bi tane eş aldım ancak aldığım eş daha önceden sallabaş hastalığına yakalanmış şimdi iyi ama yak felci var sanırım ayaklarını hareket ettiremiyor. onon iyileşmesi için ne yapabilirim ? bide diğer papağanıma geçer mi o hastalık ?

015-7.-12

Kullanıcı oyu: 4,5

VetGeneticist

Kuşlarda cinsiyet tayini, DNA testi ile Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi genetik Anabilim Dalı tarafından yapılmaktadır.

015-7.-10

Kullanıcı oyu: 4,5

biri

bu akşam yavru bir sultan papağanı alacağım. Tavsiyesi olan var mı? Yavru dediğim 4-5 aylık. Nasıl beslemeliyim?

015-7.-10

Kullanıcı oyu: 4,5

bilinmeyen

papağanımın dışkısı kanlı,burun delikleride eskisi gibi değil kanlı,hiç kımıldamıyor yemekten ve içmekten kesildi,çok halsiz,gözlerini kapatınca titriyo uyuyamıyo,hareketleride değişti çok huysuzlaştı eskiden yanımdan ayrılmazdı şimdi ise elimi ısırıp kaçıyor,lütfen bir çare bulun bilen varsa söylesi çook dua ederim

015-7.-08

Kullanıcı oyu: 4,5

melike

Merhaba dün eşim sultan papağanı bulmus gitmiş kafes almış büyük bende araştırdım biraz ama sabah elime yem aldım benden kaçtı ve kaf eşinden çıkmıyor kafesi açık bekliyorum çıkmasını ne yapmalıyım ci ması için acil cevap

015-7.-01

Kullanıcı oyu: 4,5

Sinem

Benim dişi de erkek de konusuyor inanmayanlar size video sunu yollayabilirim.kusu aldigim yere gittim 2 gun önce aldigim kisi de konusabilecegini söyledi.disi olana ben ögretmedim erkekten duyduklarini oda soylemeye basladi inanmak istemeyebilirsiniz saygi duyarim

015-6.-28

Kullanıcı oyu: 4,5

s.p

abi benimki yanakları tam kırmızı değil ama kafa yapısı ve kafa rengine göre erkek oldugunu tahmin ediyorum birde 1 yasında nasıl anlayabilirim ?

015-6.-22

Kullanıcı oyu: 4,5

tarık

benimki muhtemelen erkek sarı renkli bunlar yanaklarındaki kırmızılıktanda ayırt edilebilir benimki daha 9 aylık

015-6.-22

Kullanıcı oyu: 4,5

Sinem

Bizde 1 cift var erkek daha once konusmaya baslamisti yanina eş aldik simdi disi de ayni seyleri söylemeye basladi bu normal bisemi dişi ler konusmaz diye biliyorduk

015-6.-19

Kullanıcı oyu: 4,5

Burcu

Bizimki 6 tane yumurta yaptı bir kaç gün oturdu sonra bir kaç haftadır bizde olan erkek oturuyor mantıklımı ??????????

015-6.-16

Kullanıcı oyu: 4,5

Atasun

benimki ısırmıyor korkmuyorda hep sevdiriyor alalı 3 gün oldu

015-6.-11

Kullanıcı oyu: 4,5

ömer

beniki her şeyi yiyo et süt salam karpuz kavun ne warsa

015-5.-24

Kullanıcı oyu: 4,5

sadi

Benim kuşum eli uzatınca korkuyaor nasıl yem vercem

015-5.-12

Kullanıcı oyu: 4,5

sukru mert

ben aldım konuşunca ağzından seslerçıkarıyor konşuyormu yoksa öylessinmi çıkarıyor anlayamadım

015-5.-02

Kullanıcı oyu: 4,5

ömer

sultanımı yeni aldık dün gece eve geldi, biraz da geç yattı. bugün ilk günü. ara sıra çığlıklar atıyor. bu alışma süreci midir yoksa hastalık mıdır. fazla zararı olur mu. çözüm ne olur??? lütfen,cevaplarsanız sevinirimçok korkuyorum. kafesinin yuvarlak olmasının bi sonucumudur acaba??

015-4.-19

Kullanıcı oyu: 4,5

ömer

arkadaşlar ben yeni papağan aldım kendisi erkek 1 yaşında biz almadan biraz eğitilmişti. ıslık sesini, adını(paşa), cici kuş gibi kelimeler çıkarabiliyor. yalnız biraz bende eğiteyim dedim ama ıslık çalınca yerinde durmuyor tünek üstünde bir sağa bir sola gidiyor(hızlı bir şekilde). bide ilk defa aldığım için kafesi altın sarısı ve silindirik almışım, bilmiyordum zararlı olacağını bunların etkisi, sebepleri, birbirleriyle alakası varmıdır. fazla sorun olur mu? lütfen cevaplayın, sevinirim.

015-4.-19

Kullanıcı oyu: 4,5

KADİR

ercan kardeş kuşu çok ısırıyolar bir şey yapamıyorum diyosun ne kadar sacma nedemek bişi yapamıyorum ayırsana kusu diğerlerinden

015-4.-09

Kullanıcı oyu: 4,5

zra gülçür

benim sultan papaganım da hem erkek hemde kız belirtileri var nasıl olck bilmiyoruz

015-4.-07

Kullanıcı oyu: 4,5

sude

benim kuzenimin bir sultan papağnı var çok tatlı dişi

015-3.-21

Kullanıcı oyu: 4,5

sude

benim kuzenimin de bir kuşu var adı badem bir türlü yıkayamıyoruz nasıl yıkayabilmemiz için bir sayfa gönderebilirmisiniz?

015-3.-21

Kullanıcı oyu: 4,5

Yagmur

Ben alıcam edirnedeyim alıcak yer bulamadım ayrıca erkek dişi renkten ayırt edilmez hayvanların dna sıyla ilgili renkle ayrım olmaz gagalarından falan ayırılıyodu

015-3.-15

Kullanıcı oyu: 4,5

ZEYNEP

ARKADAŞLAR BENDE SULTAN PAPAĞANI VAR ERKEK 2 GÜN ÖNCE ALDIM.bizi çok seviyor yakınımıza gelmemize izin veriyor sizce elime almayı deniymmi?

015-3.-15

Kullanıcı oyu: 4,5

SUZAN KANBAY

SULTAN PAPAĞANIM cok kaşınıyor bu esnada kepek gibi döküntüleri oluyor sadece kanatlarının altında tuy dibi gibi bi goruntu var ve surekli oraları kaşıyor

015-3.-13

Kullanıcı oyu: 4,5

arda

şeref papağanının gagasında bişey varsa erkektir dişi ise gagasında birşey olmaz benimde papağanım vardı adı fırfır piknikte kaçırttık :(

015-3.-09

Kullanıcı oyu: 4,5

ZİLELİ 60

BENDE DE BIR TANE ERKEK VAR BABACIK DİYORDU GELDİĞİNDE SİMDİ AŞKIM VE OĞLUM DİYOR AMA BİRAZ İLGİ GEREKLİ. BENİM İKİNCİ OĞLUM GİBİ.

015-2.-22

Kullanıcı oyu: 4,5

melisa

Kusuma minik havuz aldim ordan habere kendini temizliyo :-)

015-2.-21

Kullanıcı oyu: 4,5

duru

benim papağnım sesi çok sever ama tam bi uykucudur uyurken ona uçması için komut verdiğime bana baını sallar v kızar ama uyanıkken oynamayı çok sewer ürekli kafsiaçıktır hep özgür tutmaya çalışıyorum evin içindeki bir kuş n kadar özgür olabilirse :)

015-2.-10

Kullanıcı oyu: 4,5

sıla

benim muhabbet kuşum tuzlu çekirdeği saatalığı kızarmış ekmi çokseviyo birde mısırları patlatmadn verdiğimde onu kemirmek hoşuna gidiyo ben çok tuzlu ve a tatlı şeyler fazla vememeye çalışıyorum çekireğin normal olanınıalmak isiyorum mümkün olduğuca

015-2.-10

Kullanıcı oyu: 4,5

zeynep

benim amcam veteriner. bizim sultan papğanımız vardı dün kayboldu çok üzülüyorum.

015-2.-04

Kullanıcı oyu: 4,5

hasan yalçın

sultan papağan 2 ğün önce yumurtaladı şimdi ayağa kalkamıyor ne yapmalıyım

015-2.-01

Kullanıcı oyu: 4,5

hasan yalçın

sultan papağan 2ğün önce yumutaladı bugün kafesinyanına gittim papağan ayağa kalkamıyor ne yapmam gerek

015-2.-01

Kullanıcı oyu: 4,5

aynur

Benim ki gri arkadasim getirdi ciftlestirelim diye o sari simdi yumurtalari oldu ama hangisi disi anlayamadik sari renkli olan yatiyor yumurtalara gri hic umursamiyor sizin dediginize gore sari erkek gri disi olmasi lazim ama bizim kiler de ciftlesme donenminde gene sitenizden okuduguma gore disinin yaptigi kur yapma hareketlerini bizde sari papagan yayti ben icinden cikamadim ne yapmaliyim



015-1.-20

Kullanıcı oyu: 4,5

Nil Gönül soyadım Uluca

Bir sultan papağanı almak istiyorum. Dişi olursa ismini Sulan, erkek olursa da Çiko koymak istiyorum. isimleri uyar mı? Cevap istiyorum. Lütfen

015-1.-19

Kullanıcı oyu: 4,5

ömer

Ben de geçenlerede Sultan papağan sarı gri yavru erkek aldım 1 gün sonra evde bıraktım çok çarptı sonra yakaladım ama zor bela.Biraz hırçın araştırıyorum ama beklemek gerekiyor sanki.Acaba yem vermesem elimde yedirsem alışırmı ama elimi ısırır sa?Ne yapmak gerek..?

015-1.-15

Kullanıcı oyu: 4,5

naz

sultanım 4 aylık petshopçu bana erkek olduğunu söyledi ama kız olabileceğini düşündüm bu yazıdan sonra ne yapabilirim

015-1.-14

Kullanıcı oyu: 4,5

osman aksoy

ben kusu kafese koymakda cok zorlaniyorum bunun bi püf noktasi varmi

015-1.-08

Kullanıcı oyu: 4,5

sude yıldırım

bizimde bir sultan papağanımız var ve çok tatlı
:-)

015-1.-04

Kullanıcı oyu: 4,5

Mert

Sultan papağanlarının dişileri tek bir ses çıkarır konuşamaz . Ama erkekler melodik sesler çıkarır ve konuşturulabilir . Yanlış bilgi vermeyelim lütfen.

015-1.-03

Kullanıcı oyu: 4,5

Sultan papağını

ya gerçekten dişi ler konuşmuyormu

015-1.-02

Kullanıcı oyu: 4,5

Barış

Arkadaşlar burdaki arkadaşa bakmayın tırnak ve gagaları kesilmelidir veteriner tarafından biliçsizce millete bilgi vermiş ben bilgiliyim bu konuda doğada biri kesemiceği için kendileri acı çekerek vura vura yapıyorlar bu işlemi ağızlarına yem alamadıkları için gagaları çok uzayınca

2014-12-25

Kullanıcı oyu: 4,5

ercan

erkeginin sag gözü kırmızılaştı kan gibi cok ısırıyorlar müdahele edemiyorum

2014-12-24

Kullanıcı oyu: 4,5

gizemnaz

benim papağanımı yeni aldım ancak satıcı erkek olduğunu söyledi başka bir sultan besleyen abi de kesinlikle dişi olduğunu söylüyor dişileri bacakları açık duruyormuş ve kuyrukları erkeklere göre daha uzunmuş sizce hangisi benim kuşumun kuyruğu uzun ve çok hareketli üstelik almama 1 gün olmasına rağmen bana çok alıştı kokum olmayınca ötüyor bu iyi bir şey mi

2014-12-22

Kullanıcı oyu: 4,5

melo

Ben bir sultan alıcağım ama türlerin nasıl gözüküyor bilmiyorum

2014-12-20

Kullanıcı oyu: 4,5
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

 
















Gizlilik İlkeleri | Güvenlik İlkeleri | İletişim | Site Haritası | Yardım Forumları

Sultan Papağanı, Sitede yer alan grafiklerin tüm hakları saklıdır. Kopyalayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sitede yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına, uygulanmasına, satın alınmasına, delil gösterilmesine veya tavsiye edilmesine aracılık etmez. Sitemizdeki bilgiler, hiç bir zaman kesin bilgi kaynağı olmayıp, kullanıcılar tarafından eklenmiştir veya yorumlanmıştır. buradaki bilgiler sitemizin asıl görüşlerini içermeyebileceği gibi hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine de geçmez.

Kasım - 2017